Hakusanamainonta

Toimivalla hakusanamainonnalla tavoitat juuri ne ihmiset, jotka ovat juuri sillä hetkellä ostamassa palveluita ja tuotteita, jota juuri sinä myyt!

Kolme syytä ostaa hakusanamainontaa:

  1. Varmista yrityksesi näkyminen juuri niille ketkä ovat potentiaalisia asiakkaita
  2. Maksat vain oikeista kontakteista, et mainoksen näyttämisestä.
  3. Mainonnan tulokset ovat tarkasti mitattavissa.

 

OPTI+ hakusanamainontapalvelut

Mainospalvelumme keskittyy hakusanamainontakampanjoissaan laadukkaaseen, huolella suunniteltuun ja mitattavaan mainontaan. Hakusanamainonnan tarkoitus on lisätä myyntiä, ei kasvattaa kuluja.
Vastaamme kampanjan luomiseen kuuluvista toimenpiteistä, kuten parhaiden hakusanojen valinnasta, kampanjan kohdennuksesta ja tehokkaiden mainostekstien suunnittelusta.

 

Miksi hakusanamainonta on kustannustehokasta?

Hakusanamainonta on kustannustehokasta, koska siinä maksetaan vain mainosklikeistä. Pelkästä mainoksen näyttämisestä ei siis joudu maksamaan mitään. Perinteiseen lehtimaailmaan siirrettynä tämä tarkoittaisi, että mainospaikka lehdessä olisi ilmainen, ja vain henkilöistä, jotka mainoksen nähtyään menevät kotisivuillenne, maksetaan.
Mainosten klikkihinnat vaihtelevat sanakohtaisen kilpailun ja sijoituksen mukaan, mutta keskimäärin optisella-alalla ne ovat noin 1–3 euron luokkaa. Mainoksen hintaan vaikuttavat myös mainostekstin ja kohdesivun laatu, joihin hakusanamainonnan asiantuntija voi vaikuttaa.

 

Miten hakusanamainonta kohdennetaan?

Hakusanamainonnalla tavoitat juuri ne ihmiset, jotka ovat tekemässä ostopäätöstä sinun myymästäsi tuotteesta tai palvelusta. Lisäksi tavoitat heidät juuri oikealla hetkellä.

Hakusanamainonnassa kohdistaminen tapahtuu valitsemalla huolellisesti oikeat avainsanat eli termit, joilla mainos hakutuloksien yhteydessä näytetään.  Avainsanojen määritteleminen on tärkeä osa hakusanamainonnan suunnittelua: kun löydetään yrityksellesi parhaat hakusanat, mainoksesi näytetään juuri oikealle kohderyhmälle.

Mainoksia voidaan kohdentaa myös esimerkiksi maan, paikkakunnan tai ajan mukaan. Vain paikallisesti toimivan yrityksen ei kannata mainostaa kaikille suomalaisille, vaan kohdentaa mainokset ainoastaan omalle kohderyhmälleen, alueella jossa yrityksesi on.

Täytä lomake saadaksesi lisää tietoa hakusanamainonnasta: